Mati

10:27 PG

Assalammualaikum W.B.T

Dua tiga menjak ni aku termenung je. Duduk berus gigi, teringat mati, makan teringat mati, berak teringat mati. Bila teringat pasal mati, aku rasa belum bersedia. Tapi bila mengingat mati, aku rasa lebih insaf, lebih mempelbaiki diri. Alhamdulilah.

Bila aku melawat pakcik aku meninggal dunia haritu, serta merta 24jam aku asik rasa takut mati. takut mati. sesungguhnya masih banyak yang perlu aku pelbaiki. takut sangat. bila dengar kisah ramai wira kita terkorban di SABAH pun buat aku tak berhenti berfikir mengenai mati.

Patutlah dalam islam, kita disunatkan mengingat mati. Bukan ingat mati maknanya kita sengaja nak mati tapi ada kebaikannya mengapa kita harus mengingati mati.


Berita baik untuk pembaca blog pupeliyana.com!! 
Nak beli tudung lawa-lawa??Nak jimat??? nak lagi murahh??
Segera ke Tudung2U sekarang dan buat pesanan anda
Jangan lupa masukkan kod baucer dibawah untuk mendapatkan potongan sebanyak 15%!!
PPL2013

(Baucer sah sehingga 31 Mac 2013)

You Might Also Like

4 Komen