Kita & Masalah Berpisah Tiada

10:49 PG

Assalammualaikum W.B.T

Dua tiga hari ni aku kuat emosi. apa je yang terjadi, aku tangkap dalam kepala terus fikir negatif dan mengganggu perasaan aku. Masalah utama yang berlaku pada aku sekarang sampai aku tak de mood ialah:

1. Sakit Pinggang
Hari isnin lepas sampai dari kampung, aku beria-ia betul basuh bilik air, mop lantai, sapu lantai. oleh sebab mak, abang dan kakak aku bakal datang. umah kene bersih kan??  beria-ria aku sampai dengan kucing sekali aku mandikan. masa tu aku dah start juga sakit pinggang. krem je aku rasa. tapi la ni lepas dok mencuci-cuci lagi sakit.

2. Sakit Perut
Kalah orang mengandung senarai penyakit aku. tapi aku betul-betul sakit perut. sakit perut nak berak pun ye tapi sakit perut senak pon ye. kalau aku terbatuk ke, terkentut ke, rasa sakit aka senak betul perut aku. adohai.. lagi-lagi kalau aku bersin. nak tidur pun tak sedap sebab senak

3. Cepat Tidur aka Mengantuk 24jam
Perangai apatah. selalu aku laki bini tidur pukul 12 malam selambek badak je tapi la ni, lepas makan malam pukul 8 tu. siap kemas meja. aku baring dekat sofa letak pale dekat peha laki aku terus tertidur. sedar-sedar laki aku dah kejut suruh masuk bilik sambung tidur. hoho.

4. Cepat Bangun Pagi
Bila aku dah cepat tidur. cepat pulak bangunnya. Pukul 5 pagi aku dah bangun siap boleh basuh baju sidai baju masak sarapan, sapu lantai kemas umah lagi. selalu aku bangun pukul 6.50 Pagi ahhahaha. umah dekat je kan. 5 minit dah sampai. sudahnye pergi kerja pun cepat.

5. Sakit kepala.
Aku kan  ambil IBERET FOLIC. tapi bila aku terlupa nak bawa, aku makan OBIMIN yang kakak opis aku bagi. Sejak daritu, aku rasa pening je. sekarang aku dah tak makan OBIMIN tu. tapi kepala aku stil sakit dan khayal je. cakap pun dah tak betul. Dah tak menumpukan perhatian. serius pening.

6. Penat
Aku rasa penat sangat. nak dengar laki aku cakap pun aku rasa penat. tapi memang sejak akhir-akhir ni aku memang penat pon. orang je tak faham.

7. Marah-marah
Aku selalu marah laki aku. apesal tah rasa nak marah je. sikit-sikit aku nak melenting. aiyoo. aigooo

beberapa perkara tulah yang buat aku tak berapa nak betul. ada buruk baiknye. tang baik yang tang bangun tidur cepatlah tu. bersih umah aku. hahahaha. tapi tang tak best, tang emosi aku la. berkeceramuk aku rasa. macam nak carigaduh tumbuk orang pun hado. sabaujelah.

kalau ada yang fikir aku mengandung, sebenarnya aku belum beroleh rezeki yang satu tu dan aku mintak semua doakan aku.. ada rezeki dia datang. tak ada rezeki aku redha. ooooh penat

You Might Also Like

4 Komen