Dugaan Membuat Kita Semakin Dekat

10:45 PG

Assalammualaikum W.B.T

Hari jumaat haritu terjadi peristiwa tak terjangka dalam hidup aku. Nak bersuka ria jadi kejadian menakutkan haha. ni gara-gara kereta aku buat hal. tulah aku silap juga tak geti nak jaga kereta. sudahnya kereta dok tersadai dekat rumah. hari ni baru nak pergi betulkan. sabarjelah. nak dijadikan cerita, sepatutnya aku balik kampung bawa anak kucing semua. oleh kerana kereta rosak. aku tinggal budak-budak dekat rumah.

Plan nak balik cepat tak jadi. jadi plan terabur. Hari sabtu pagi aku gerak. Ambil bus pukul 9 siap ambil gambar kenangan konon-konon 1st time naik bus berdua-duaan lepas kawen.


Comel tak. haha

Sebenarnya kitaorang balik nak menghadirkan diri ke rumah Roziana Sarbin yang mengkawenkan diri. so sabtu tu pulak agak lambat sampai. berlaku kejadian tak terduga dalam bas. siap gaduh dengan driver bus. sudahnya, tak sampai destinasi aku dah turun bus. menyampah aku dengan driver tak berperikemanusiaan tu. sakit hati aku. kemudian, kami naik bus berhenti-henti dari kawasan muar-batu pahat.

Nak tunggu bus je dah 1 jam. jam pulak dah kul 12.30 tengahari. dekat pukul 2.30 juga baru sampai dekat stesen bus batu pahat. lepas tu terus ambil kek kawen si yan ni. Sampai rumah kakak aku dekat kul 3.30 juga.

Sampai kami rehat-rehat orang kata menenangkan minda hahah geli siot. sebenarnya kepenatan. masing-masing tertidur. Pergi umah akak aku tu sebab nak pinjam kereta pergi kota pulak. Akak aku dan anak-anak dia nak ikut. nasib baik abg bain (suami kakak) bagi pinjam keta hahha. so membawalah alza auto yang tak berapa pandai nak kubawanya..

petang tu kami pergi lepak pantai sg lurus. best siot makan kerang sambal. syurga betul. dah lama tak bersenang-senang macam ni. siap ambil gambo lagi haha.

syurga betul duduk tepi batu ni. hahah. ni anak saudara aku si airee. dia merajuk sebab mak dia tak bagi turun ke bawah. padan muka.


sementara tunggu kerang sambal sampai. anak saudara aku snap gambar ni. entah apa yang aku gelakkan. besar dan hodoh gelakan aku itu. sumpah hodoh.


en suami.. apepasal mata tu haha


cantiknye senja di sg lurus hehe..

Esoknya kami gerak kul 8 ke kota. memula nak gerak kul 5 pagi tapi harammm.. driver tak bangun-bangun. penat tak habis. hahha. otw ke kota, anak-anak buah dalam keta kelaparan berhenti makan. hehe smpai agak lewat pelantin dah nikah.


muka nak mintak pelempang hahaha.

aku sampai pelantin tengah makeup untuk sanding. sempat snap sikit je gambar sebab kamera habis bateri ahhahha. sabaujelah. ni la yang ada. ada lagi dekat kamera satu lagi. abang aku pinjam pulak. layan ni dulu.


ni gambar yang aku ambil guna hp. satu-satunya. makeup cantik. pelantin cantik. jangan terpedaya dengan bibir pelantin tu hahahaha. cantik yang haritu.. jangan marah ye yan aku takde masa kau nikah dan outdoor. aku mengalami masalah yang tak dapat aku elak. semoga kau berbahagia dengan yus sampai bila-bila dan dapat askar2 berserta puteri yang comel2. jom lomba sapa ngandung dulu. kompom kau dulu kan yan ehehhe. ni pulak gambo pelamin dia. lawa. sesuai merah dengan yan dan yus yang puteh melepak ni.


lawa kan. gambar paling lawa aku curi kat facebook yan ialah yang kat bawah :

lawa keta. mahal..hehe.

dan aku balik dari majlis dia sebelum dia potong kek. kau sanding lewat sangat yan. anak saudara aku semua dah nak balik. tak dapat tunggu. apapun kau tetap gojes macam selalu. sampai rumah dalam kul 6.30. lepas tu terus gerak balik muar sebab mak aku suruh balik umah dia dulu. hari isnin baru balik sini. cirit birit aku dibuatnya. ter EL pulak hahaha.sekian cerita penuh dugaan aku. hahaha

You Might Also Like

1 Komen