Kereta Rosak

9:52 PG

Assalammualaikum W.B.T

Ramai tanya aku kenapa dengan kereta aku. Aku nak cerita pun aku tak bape tahu. yang aku tahu kene top overhaul. haritu berasap-rasap..kipas mati..mampos terus. ceh! orang bengkel kata kipas dia mahal oo dekat 200. Ish aku pun tak faham. puas aku fahamkan apa yang rosak.


Selamat bertop overhaul wahai biyu
kembalilah kau gagah perkasa seperti dulu

Semalam aku dah pergi hanto kereta aku tu pergi bengkel dekat Klang sana. abang aku yang nak bawa sana sebab dia kata pernah buat dekat situ murah dan terbaek katanya. Aku ni folow jelah sebab aku bukan tahu apa-apapun pasal kereta ni. laki aku pun sama je hahaha sebab dia tak pernah ada kereta. letih juga jaga kereta ni. leceh!..

Sementara ni, aku pergi kerja naik notor laki aku hanto. balik kadang-kadang abang aku datang aku naik dia, kadang2 tumpang pieja. (maceh pieja.) kadang-kadang naik bus hahaha. nak pergi mana-mana sekarang kami merempit je. lomantik tak? lomantik tak? gerr.


Ramai orang marah-marah aku ritu napa tak betulkan kereta cepat-cepat. sabarlah, aku baru je membayo hutang. dan tak tersangka perkara ni terjadi pada waktu aku non hado cash untuk kes-kes kecemasan. aku sedih sebenarnya ramai yang tak faham kondisi aku tapi bersabarkan lebih elok. laki aku cakap sabar yang, orang tak faham biarkan mereka.

Dugaan macam ni banyak kali aku lalui kadang-kadang buat aku dah jatuh terduduk tergolek siap gedebok langgar meja lagi tapi aku kene sabar. sabar. hahaha.

Tapi dua tiga menjak ni banyak dugaan datang kat aku. bermula dari beg duit & galaxy note aku hilang ritu sampai sekarang aku rasa dugaan belum pernah berhenti untuk aku. tapi aku yakin pasti, kalau aku sabar dan tabah menghadapi satu-satu dugaan ni, mesti ada kemanisannya.

Haritu laki aku eksidenkan, masa tu aku rasa down sangat-sangat sebab tak habis satu..satu datang tapi waktu tu aku tahu, ada kemanisan yang menyelangi kisah sedih hidup aku laki bini. atlist segala dugaan makin merapatkan kami walaupun kami gaduh/bergurau ganas-ganas.

p/s: ada orang ketawa sinis aku jatuh terduduk macam ni. Aku dah lali.. setiap yang berlaku ada hikmahnya dan aku percaya Segalanya.. PadaNYA.


You Might Also Like

5 Komen