Salam Ramadhan 1433H

8:51 PG

 

Sekejab je masa berlalu. Esok dah kene pose. malam ni dah boleh start solat terakwih la. dah pagi esok kene bangun sahur :) Ini pengalaman kedua pupel berpuasa dalam status isteri. Status ibu belum lagi. Myb Next Year lah hahaha. Untuk kali kedua ni pupel dah plan laki bini kene bangun sahur sebab tahun lepas hampeshhhh!. tak bangun sahur laki bini sebab masing-masing tak larat nak buka mata. Lagipun tahun lepas pupel berpuasa sendiri di rumah sewa selama dekat 15hari juga. selebihnye baru berpuasa sama-sama itu pun sebab pupel pindah dari JB ke PUTRAJAYA kan. Tahun ni harap-harap tercapailah impian nak bangun sahur ni. Lagipun en suami dah pesan suruh bagun sahur haha.



Pupel dah plan nak masak siap-siap makanan waktu malam. So nanti bangun sahur terus panaskan. Dah siap hidang baru pupel akan kejut en suami pupel yang liat nak bangun tu ajak sahur. Tahun ni nak ajak anak bulus teman pupel siapkan makanan sahur. Anak bulu pupel tu rajin je teman. Nampak je muka kita, terus mengekori nak g mana pun. Aku nak g berak pun dia tunggu depan pintu. Bagus-bagus. hahaha.

Apapun bulan baik ini semoga kita sama-sama dapat menjalani ibadah puasa kita dengan sebaiknye. Jangan curi makan dalam stor ok!!. buat kaum perempuan yang dapat puasa penuh tahun ini, TAHNIAH :)


You Might Also Like

5 Komen