Bila Dia Merajuk

10:06 PG

Assalammualaikum W.B.T

Aku dah pesan dekat laki aku waktu kereta aku kene Overhaul haritu.

"Abang, beteri keta tu dah lama. Sejak 2009 membelinye memang tak pernah tukar."

Laki aku jawab :

" Tak pe yang. selagi dia boleh pakai, pakai je"

Aku garu-garu kepala sebab setahu aku laki aku kurang pandai pasal kereta ni. tapi aku diam je sebab kadang-kadang dia memang pandai dari aku sebab aku ni geti start enjin terus jalan.

Pagi yang berbahagia ni, aku pergi kerja awal. Semangat ni sebab berjaya buatkan laki aku Ayam kurma biarpun tak berapa sedap. Pergi dekat kereta..aku try start kereta.. Alarm bunyi. Kalut aku dibuatnye.. Aku try lagi, bunyi lagi..

Baru aku pasan, simbol beteri dah kuar dekat bahagian meter tu. Sah!! Si dia mintak ganti lain. Aku tepuk dahi aku! terus naik umah balik suruh laki aku hantar..

Bila dia dah merajuk, memang tak boleh buat apa dah. Sedih pulak hati aku mengenangkan masalah sidia yang tak selesai untuk 3 bulan kebelakangan ini. Poket aku kosong dah. :( Sedih pulak.. Sabar-sabar. 

Laki aku kata hidup tak best tak ada cabaran. Aku cakap ni dugaanlah abang. Tapi dia cakap, dugaan kita tak ada duit time kene, tapi cabaran kita adalah apa yang sedang kita hadapi dan berapa kuat akan kita hadapi. Aku diam.. Betul juga. Hidup tak ada cabaran umpama robot tiada kehidupan.


Sabar ye biyu.. t kita ganti beteri baru. sian biyu!


You Might Also Like

2 Komen