Kakak Kopi Kene Flu

3:50 PTG

Assalammualaikum W.B.T

Semalam dikala mengMCkan diri, sempat aku bawa kakak kopies yang kefluan. sian anak mama sorang ni. kesian dia muah muah. bila flu, dia jadi takde mood langsung. nak tidur berkepit 24jam. udahnye laki aku tak tidur malam kerana takut tertindih kopi. tapi pagi tadi aku dah tindih tangan dia. mau menjerit kuat-kuat haha. sian anak mama.


Aku risau dengan tatak (kakak) apiss ni sebab kalau sakit diam tak nak bercakap. tapi kata akak aku kalau dia bercakap mau aku lari haha. ye juga.. aku mula kalut bila tengok air mata dia meleleh. agaknye tak tahan sangat flu. alang kita kene flu pun rasa macam nak demam pun ada. 


tengok meleleh-leleh air mata dia.. sedih bebeno aku tengok. sekali bersin habis muka aku kene hingus dia kus semangat. membuta dalam selimut tak hingat. asik cari selimut aje. agaknye sejuk.



yang tak berapa nak berbulu tu tangan aku. tidur berbantal lengan mama ualss. lenguh tangan mama tapi apiss punye pasal mama tahan jelah ye.. semalam bawa ke klinik Tanya Sama Vet, doktor bagi ubat. Tapi oleh sebab dia ngandung kene bagi hati-hati takleh bagi sampai dia stress sebab risiko untuk keguguran tinggi. tulah bukan manusia je time mengandung takleh makan ubat, kucing pon sama. sian tatak!


































bising dia dalam bekas rimau2 tu.. tak selesa sejuk.. nasib klinik tak ramai orang semalam. balik kerja papa dia tanya berapa kos ubat untuk anak dan mama yang cirit semalam. Aku cakap kakak punye RM62.. lepas less RM58. Mama (aku) punye RM45.. papa dia selambek perli "Amboi ubat anak lagi mahal dari mamanye..." hahaha.. dah... papanye yang sibuk suruh kita bawa pergi kelinik!!! hahaha..

Pergi kelinik misi rizal asik tanya mengandung ke? hahhaa.. tak lah aku jawab sambil tepuk-tepuk perut. dalam hati kutuk perut "bikin malu!! bikin malu!!!" heeeeeee.. anak-anak saya ada 3 ekor.. Nicki Nicko dan Kopi.. cukuplah Allah berikan mereka buat meluahkan kasih sayang. amin dan bersyukur.:)










You Might Also Like

1 Komen