Puteh Sakit?

9:05 PG

 


Semalam, pupel belek2 si puteh. Bukan apa, pupel rasa pelik dengan si putih ni. Bila dipegang badannya ringan je. Macam tak makan je. Masa tu pupel dah risau dah ni. Haiya puteh napa dengan kau ni... Pupel ambil pinggan yang pupel beli untuk anak bulus ni, letak makanan dalam tu dan bagi dia makan. Dia makan.


Kalau ikutkan budak puteh ni kuat je makannya. Sebelum ni pupel bagi makan pakai bekas yang bila makanan habis, makanan kat atas akan turun ke bawah. tak pasti apa nama dia tapi macam ni lah bentuk dia:



Pupel takut bekas makanan tu kecil dan menyebabkan perebutan antara 3 ekor kucing tu buat puteh jadi pengalah dan tak nak makan. Terus rasa nak bawa g vet, nak tahu apa sebab dia. Tapi tadi en suami cakap puteh makan banyak je dari pinggan dia tu. Terus legaaaaaaaaaaaaa.. Merajuk rupanya.

Semoga tuhan berikan kesihatan yang baik buat anak-anak bulusku amin.

You Might Also Like

2 Komen