Ayam Black Paperku.

8:18 PG

 

Semalam tah kenapa tekak aku memang menjerit-jerit (ayat puitis sikit) nak makan ayam black paper. Daging blackpaper yang kawan pupel masak masa iftar tahun lepas buat pupel teringat-ringat. Pergilah aku mencari blackpaper..bahan2.. memang teruja bebeno lah.

Semalam petang lepas rendam ayam, pupel buat kuih Confleks Madu kejab. Lepas siap terus siang ayam yang dah tak beku tu.. potong-potong. Buat rencah beria nak masak ayam blackpaper ni/

Lebihan ayam tu ingat nak goreng. Tengah masak-masak, pupel buka api dan tenggek kuali satu lagi nak goreng ayam. Tapi gas dah start malap-malap. Pupel takut pulak tak masak ayam blackpaper terus matikan api yang nak goreng ayam tu. Sekali tuuuuuuuuuuuuuuu. Mampos dua-dua.

Sudahnye, aku berbuka air dalam petiais, tunggu suami balik.. beli gas dan singgah mamak melantak nasi goreng ayam. Huh!.. sia-sia aku masak ayam blackpaper tu hahahaha.


Nyum-nyum sedapnye...

Balik tu masing-masing membuta, sahur pun tak sebab kepenatan balik kampung semalam tak hilang lagi. Apa jadi kat ayam blackpaper aku tu??? huhu...Dibuang. Membazirnye.....

You Might Also Like

5 Komen