Gimbap 김밥

2:15 PTG

Assalammualaikum W.B.T

Semalam aku dah cite pasal  Ddekbokki. Hari ni aku nak cerita pasal  Gimbap 김밥. Aku sekarang ni memang makan ala-ala korea sikit sebabnya aku nak jaga makan hahaha. Orang asik kutuk aku gemuk je. So aku ambik makanan dalam kuantiti sikit dan banyak sayur je..

So semalam aku buatlah Gimbap. Tak adalah susah sangat. Aku pun bukan jenis boleh makan pulut sangat hahahha.. Nilah Gimbap yang aku buat. Haha 1st try je pun.. Tak lawa mana hehehe.


Bahan-bahan dia macam kat bawah ni. Dan satu lagi beras pulut. Aku rasa ada pulut buat sushi tu tapi aku bantai pakai pulut biasa je sebab tu je yang ada kat umah ni. Aku memang jenis buat guna je apa yang ada kat rumah.



Caranya pun senang. Gulung jelah hahahaha..  1st try memang tak bape lawa.. main tibai ajelahh hahaahhaha.



aku takde tikar sushi tu aku guna kertas je hahaha. janji boleh sudah. ni yang 1st aku buat kat bawah ni. tak berapa lawa. Tapi kalau dah dimakan sedap ajeee


Selamat Mencuba!!!

p/s: bilalah nak kurus ni?



You Might Also Like

10 Komen