Jeruk Limau Nipis

1:00 PTG




Semalam sibuk dok kemas-kemas dapur. Tiba-tiba ternampak limau nipis yang dah kering. Masa tu terus teringat dengan jeruk limau nipis yang mak selalu buat dulu. Dulu kat kampung banyak sangat buah limau nipis ni sampai tak tahu nak buat apa. Mak ambil rebus dan tus.. kemudian buatkan jeruk. Simpan dalam petiais. Lagi lama lagi kau. 


Masa tu pantang ada je, cepat je habis. Makan dengan nasi panas, ikan goreng, sambal belacan dan kuah bening dah cukup terangkat!!  Tak macam sekarang Fast Food semua nampak sedap. Tu belum tambah dengan ikan kering.

Oh kecur lidah pupel ni. Hari ni nak pergi beli limau nipis nak buat. Kecur-kecur!

You Might Also Like

5 Komen