CheseKUT...

10:56 PG

Assalammualaikum W.B.T

Haritu aku rajin nak buat chesekut sebab aku teringin sangat. nak beli aku dah pernah beli oleh sebab aku google resepi macam senang jeeeeeeeee..aku buatlah.. aku dapat resepi dari SINI. Aku takde ambik gambar masa buatnya sebab malas pon.. so aku google gambo jelah bahan-bahannye..


 full ke fresh ke dedua boleh guna kot
hahahhaha aku guna full cream ala tak banyak pon gunanya



aku tak guna deluxe crackers hup seng ni sebab takde kat kedai
aku cari je biskut seakan-akan sama jenama lain pon takpe
hahahha

 aku memang guna f&n 
guna 1/2 je pon



tatura ni boleh dapat dekat giant, aeon
murah je 6-7 hinggit je harga dia untuk 250gm
memang aku guna 250gm ni habis


memula aku pukul cream cheese sampai kembang pastu aku masukkan sikit-sikit susu f&n sampai 1/2 dari tin dia tu.. letak 2 sudu susu fresh/full cream pukul dan ketepikan..

ambik biskut dan celup dalam susu fresh/full cream tu susun 1 lapisan. lepastu ko letak selapis lapisan cheese tapi.. ulang balik celup biskut sebaris dan sapu sampai lah lapisan last sekali. tak yah buat tebal. aku buat guna bekas besar dan sampai biskut tadi habis.. last sekali tuang chese kat atas sampai leleh-leleh.. masuk petiais.. esok boleh makan dah. tapi aku tak tunggu esok. malam tu juga aku makan (aku buat dalam pukul 8 malam) ahhaha. ni lah hasilnya



You Might Also Like

5 Komen