Percutian Panjang

10:40 PG

Assalammualaikum W.B.T

Muahahha gelak panjang, muahahah. sebenarnya aku sakit pinggang ni.. dah 21 hari period aku deley so ditambah dengan kepenatan bercuti tak hingat dunia aku ni kan.. aku jadi mereng sikit. aku nak cerita ni aku baru balik dari percutian ni. cutilah sangat.

Jalan cerita aku punye cuti start dari hari sabtu lepas hambik BRIM.. kemas umah.. malam sabtu tu gerak balik johor dulu hehehe. Budak-budak semua aku mandikan dulu kecuali kakak kopi sebab mandi tak mandi bau gitu juga.. ni gambar aku kendong nicko.. berat dah berapa da.. last timbang 5.1kg



sorry gambar kecik je sebab gambar curi dari hp laki aku memang tak berkat. kecik je dia bagi tengok muahahaha. ni ha dia:




ahad tengahari aku g ambil anak sedara aku kat umah akak kau then tinggalkan budak nicko nicky dan kopi dekat sana. lepas tu balik semula umah mak aku, petang tu baru gerak pergi terengganu. kitaorang gerak dalam pukul 3.30 petang ye hadik-hadik..

Ujan pulak sepanjang jalan ditambah dengan viper macam haramjadah nak tukar semua kedai tutup... redah juga.. perjalanan sangat panjang sebab kitaorang sampai pukul 1.30 pagi uals.. kiralah bape jam. jem dekat tangkat dan segamat je dah 2 jam.. lepas tu hujan memang tak nampak jalan. asik berhonti je kejenye..

Malam tu sampai-sampai je kitaorang belasah sate yang aku bawa dari kampung..plus akak ipar aku masak mee hailam. dikejutnya semua sanak saudara makan sama tapi bebudak masing2 mata pejam sambil makan hahaha. lepastu aku terus tidur.. peh mengantuk tahap dewa dah..

Esoknye bangun entah pukul berapa tah.. lepastu keluar. Boleh kata aku kat kampung banyak berjalan je dari duduk rumah sebab tak tahu nak buat apa kat umah tu. sempatlah ajak mak aku jalan-jalan. BTW..nilah umah mak mertua ku kat terengganu. dia orang kampung superrrr. 


p/s: tunggu laki aku kaya suruh betulkan umah mak dia super uzur ni hoii.. tengah tidur papan jatuh sekeping-sekeping. HOK ALOH!

Lepas tu sempatlah ajak anak saudara aku jalan-jalan Masjid Kristal, Masjid Terapung, Makan kepok Losong, Payang, Air Terjun Sekayu dan jalan-jalan cari makan.






Kalau pergi terengganu jangan lupa pergi air terjun sekayu ye! ala yang masuk tv budak mati kat sana tu.. bukan apa, best ooo tapi tak yahlah naik sampai dekat budak mati tu... kau mandi kat bawah2 je.. untuk keselamatan..

Hantar juga mak mertua aku pergi Mydin Mall. hahahaha. kelakar tengok dia terjun dekat eskelator bergerak tu. udahku bilang jangan lompat. hahahaha. sabarjelah!. Kat terengganu bab makanan jangan dilupakan hahaha. makan sokmo. Aku ni cari sata, kopok, kueh akok, nasi minyak, nasi lemak.. macam -macam tak kan ada kat putrajaya yang permai ni... kalau ada tak sama.. sempat juga pekene Nasi Ayam Bakar. sedap ualsss..




1st time juga jumpe Fresh Orange letak aiskrim, makan juga makanan celup tepung tapi tak sedap mana bagi akulah.. hahaha.





You Might Also Like

6 Komen