Mari Ber [.COM]

8:35 PG




Rasa satu prmulaan yang baru pulak bila blog ni dah ber.COM
biarpun Ranking Alexa turun..
biarpun...banyak benda akan buat pupel bermula dari bawah semula dengan ber.COM
aku nekad... ok ayat tak boleh blah.

ber.com ni tak susah.. senang je janji korang ada RM40 dah boleh ber.com dah. Tapi kalau korang takut rank korang dekat alexa lagi, atau tak berani nak hadapi risiko.. itu terpulang. untuk .com ni aku beli daripada serverfreak  Rasanya ramai blogger otai guna khidmat serverfreak ni. 

Serverfreak Logo


Korang yang berminat nak guna domain boleh beli dari serverfreak, tapi sebelum tu, sila check sama ada domain yang korang nak tu dah digunapakai belum. Macam akuaku pernah beli domain cikpupel.com dari serverfreak tapi aku tak nak guna lagi. so aku beli domain http://www.pupeliyana.com/ sebab nak nama liyana tu (nama sebenar Mazliana) melekat dekat situ haha. Banyak pulak melalut. Korang boleh check status domain yang nak dibeli tu DISINI dan boleh teruskan proses untuk pembelian.

Sebenarnya, kita boleh pasang sendiri domain tu, tapi orang bebal macam aku ni memang malas (aku tak tahu lah!) so boleh tanya atau suruh je staff serverfreak pasangkan. Servis diaorang memang tiptop tau sebabnya, cepat dan tangkas. Tak sampai 1 jam blog ai dah jadi .com! I like!

Bagusnya beli domain dengan serverfreak ialah, bila orang type domain blogspot korang, dia terus direct ke url .com. Suka tak? suka tak?

So untuk yang berminat, layangkan RM40 korang untuk setahun bersamaan RM3.33 sebulan untuk .Com sendiri. Alah topup RM10 boleh sehari.. RM3.33 sebulan pun kedekut. Hahaha.!




You Might Also Like

2 Komen