Seaweed Soup

8:33 PG

السلام عليكم 

안녕하십니까 ?
Apa khabar?

Semalam aku feeling masak seaweed soup la konon. Oleh sebab umah aku takde bahan, aku bantai je apa yang ada lagipun tukang makannye aku sorang. So aku buat sikit jelah. Dapatlah 2 kali cawan aku hirup semalam hahaha. Sedap rupanya seaweed soup ni. Lagi sedap kalau ada daging. tapi aku takde daging aku guna fish cake aje.. oklah not bad. Kalau aku lapar-lapar ke boleh sangat nak buat sebab senang je. Ni aku punye seaweed soup. Simple gile haha


Oleh sebab aku berdiet kononnye aku buat dengan cara tumis sikit bawang putih dan merah dengan minyak. sikit je minyak pastu aku masukkan air, masukkan seaweed yang dah dipotong ikut suka nak bape banyak pastu masukkan fish cake. kalau guna daging, aku mungkin akan rebus daging tu kot dan masukkan awal-awal. aku juga letak sebiji cili kasi pedas punye.. ni resepi aku.. resepi sebetulnya aku tak tahu. macam-macam cara ada, google aje.. cara korea ke cina ke pakistan ke semua ada. Prinsip aku memasak ialah masak je guna apa ada... hahahha janji makan tak mati. pastu masak dengan penuh kasih sayang (yan, ko mesti tahu ni).HAHAHAHA


또만납시다 !!!
ttomannabsida
jumpa lagi!



You Might Also Like

3 Komen