Nasi Goreng Dina (10M++)

9:18 PG

 السلام عليكم 
안녕하세요!!

Resepi Nasi Goreng Dina
Dari entri INI



Bahan:
(10M++)
Nasi (Aku ambil 1/4 dari bubur dina yang aku masak tanpa tambah apa-apa sebab bubur lembut sikit dan bila blander nanti nasi goreng jadi hancur sikit sesuai untuk dina yang baru nak tumbuh gigi tu hahaha)
Hirisan Ayam (Nak pakai ikan pon takpe, serbuk ikan bilis pon boleh)
Girisan Sayur-Sayuran (Time ni aku pakai bayam. Syedaaaaap!)
Bawang M+P untuk tumis
Butter untuk tumis (atau Unsalted butter/Minyak)


Cara:
1.  Masukkan Unsalted Butter/Minyak di dalam kuali untuk menumis.
2.  Masukkan  Bawang M+P  tumis sampai naik bau.
3. Masukkan hirisan Ayam/Ikan dan setelah ayam/ikan nampak dah masak, masukkan hirisan sayur. Gaul rata dan emudian masukkan bahan perasa.- Dina memang kene letak garam kalau tak, dia tak mau makan.
5. Masukkan nasi dan gaul rata sama macam kita masak nasi goreng biasa tu.  Siap untuk dihidang. 

p/s: untuk baby silalahhhh blander dulu. Macam dina dia baru nak tumbuh gigi tak suka makan nasi yang tak blander sangat nanti dia buang.. So aku blander sikit biarpun dia dah berusia 11m. Gigi baru tumbuh 2 (Alhamdulilah tak demam). Waktu bagi makan nasi goreng ni sedikit kental gituu tak macam bubur kan. Suap je guna tangan kita.. Senang. 

Selamat mencubaaaaaaa..

You Might Also Like

0 Komen