Kedai Kasut Tiamo

3:10 PTG

Assalammualaikum W.B.T

Aku nak cerita pasal kasut kungfu aku yang aku beli dekat Kedai Kasut Tiamo. Ala kalau korang pergi alamanda ada satu kedai kasut yang baru buka ala-ala korea comel je tapi serabut sebab tak sempat nak bersusun dan pekerja cuma 2 orang je tu.. Ceritanya aku berkenan dengan 1 kasut tiamo ni. masa tu aku jalan-jalan dekat Sunway Pyramid.



Oleh sebab aku sedih tak dapat cari kasut Salvatore Ferragamo Barbados Jelly - Grey aku pun ajaklah laki aku jalan-jalan sunway cari kasut tapi dua kali pergi Tiamo ni punye ramai bapak ayam orang. Kali keberapa aku pergi tah baru aku dapat masuk.

Belek punye belek akhirnya laki aku berkenan dengan satu kasut ni..Murah je.. sebab ada diskaun. Kalau tak harga dia dalam RM139 kot tapi aku dapat RM69.50.. Aku panggil kasut tu kasut kongfu....


Aku beli dua kasut ni sebab berkenan dengan colour dia. satu lagi sebab tapak dia selesa dan tak nampak perempuan sangat. boleh pakai dengan jeans tapi bile pakai dengan baju kurung nampak agak selekeh sikit hahaha.

Kasut ni bagi aku dia selesa tang tapak dia.. lembut tapi kaki aku ni jenis jahat.. getah tepi2 tu buat kaki aku sakit.. plus belakang kasut ni macam pendek sikit dekat tumit tu so asik terbuka je kasut ni bile jalan. nyesal pulak beli. nasib laki aku minat punye pasal kalau tak mau aku dah letgo dah...

Sebenarnya banyak lagi design yang ada kat tiamo tu boleh buat feeling3 korealah sangat tapi masa aku pergi kedai dia kat sunway ni mak dato' lahhh ramai gile orang. sorang pegang display kasut tu tak lepas-lepas. ada yang ambik 20 jenis letak depan mata try satu-satu sampai naik kembang kasut tu pastu tak nak bagi orang lain ambik. doi betul. dah minat mintak lah pekerja tu ambik. try.. yang display tu bagi orang lain belek. Udahnye ilang display semua dah tak tahu nak pilih yang mana. berebut-berebut aku tengok..

satu lagi aku menyampah, awatlah tiamo ni pasang 2 orang pekerja je? sorang jaga kuanter bayaran, sorang lagi cari kasut. yang datangnye ramai udahnye aku menjerit-jerit dekat situ sampai fedup. laki aku dah cuit-cuit suruh aku cold down.. aku ni dah hot susah sikit. tapi time dah buat muka dah jerit-jerit baru ambik. Tu pon lepas aku campak kasut tu depan diaorang dan cakap "Saya nak yang ni rrrr" jahatkan aku tapi aku fedup pulak, kita depan mata layan orang belakang bontot kita pulak. gerrrr. Tiamo silalah tambah pekerja kalau tahu kasut tu laku gile..

Kesimpulan yang boleh aku buat tentang kasut yang aku beli :
4/10 - sebab aku tak selesa dengan getah yang menyakitkan dan bahagian tumit yang pendek dan aku tak dapat pakai dengan kerab kasut tu :(

Kesimpulan keseluruhan:
7/10 - harga ok cuma aku rasa ada yang terlampau mahal (kalau takde less) tak bersepadan dengan kualiti kasut, banyak pilihan sekali imbas macam design ferragamo pon hadooo hahaha, selesa tang tapak dia.. agak lembut la.. kedai cantik, pekerja lembab hahaha (please jangan guna pekerja luar jaga kuanter...adohai.. carilah gadis melayu ke cina ke.. bukan tak nak bagi orang luar kerja tapi better cari orang yang faham apa kita cakap)

Bonus:
Pekerja dia salah key in total kasut aku.. patutnye RM139 untuk 2 pair (ada less 50% kalau tak sepasang RM139 MAHAL! tapi dia sedut RM99 je dari kad debit aku. hahaha.. jimat:P

Salvatore Ferragamo Barbados Jelly - Grey:


Dah lama aku berkenan tapi aku takut nak g butik. mahal.. aku cari orang jual online, ada tapi takde kaler grey.. kalau ada harga RM790++. Sapa-sapa nak g paris alangkah indahnye dapat kirim tapi tunggu aku kumpul duit dululah hahahah. (Dulu aku ada duit tapi sebab tak dapat grey habisdahhh duitku itu.. maaflah aku tak kaya nak beli apa-apa kene kumpul dulu sopsop)

You Might Also Like

3 Komen